Annonce
Esbjerg

Stort offshorefirmas britiske ledelse samles i Esbjerg

Jesper Høj-Hansen, adm. direktør, NorSea, skal fremadrettet arbejde tæt sammen med den nye Country Manager Karen Russel, der bliver daglig leder af de skotske lokaliteter. Karen indgår nu i topledelsen i Danmark og Anders Aalund Olsen, Head of Logistics & Offshore Services, vil indtræde som bestyrelsesmedlem i NorSea UK. Privatfoto
Hos NorSea tages endnu et skridt for at udnytte synergier på tværs af landegrænser, når baserne i skotske Aberdeen og Peterhead knyttes tættere til den danske afdeling. CEO Jesper Høj-Hansen får det regionale ansvar, mens Karen Russel bliver Country Manager for UK.

Esbjerg: Jesper Høj-Hansen blev forfremmet og placeret ved bordenden, da offshorekoncernen NorSea for halvanden år siden fritstillede hele topledelsen.

Dengang meddelte John Stangeland, bestyrelsesformand i NorSea Group, at man ville gå efter at skabe en større sammenhæng på tværs af grænser for at effektivisere og udnytte kompetencer maksimalt.

Selskabet iværksatte således sammen med topchef Jesper Høj-Hansen for et års tid siden en ny strategi, der skal udnytte tilstedeværelsen på tværs af landegrænser, og det næste skridt i den udvikling er nu et øget samspil mellem baserne i Esbjerg, Aberdeen og Peterhead, som fremover alle skal ledes fra det vestjyske.

- Vi har i forvejen samlet mange tråde med vores moderselskab i Norge og shippinggiganten Wilhelmsen, der er en væsentlig del af vores ejerkreds. Nu giver det også mening, at indsatsen i UK samles under den danske ledelse, mens vi bibeholder de stærke kompetencer, vi har lokalt. I Danmark har vi gennem de seneste tre år arbejdet intensivt med indføring af LEAN, automatisering og kommet langt på vores digitale rejse, og vi tror på, at vi operationelt kan øge vores fælles styrke med en regional indsats på tværs af Nordsøen, siger Jesper Høj-Hansen, der fremover har ansvaret for både Danmark og UK.

Annonce

Om NorSea

NorSea Group i Danmark, tidligere Danbor, blev etableret I 1974. NorSea Group er Norges førende leverandør af baseoperationer og logistikydelser til offshoreindustrien.

NorSea Group Denmark har hovedkontor i Esbjerg, hvor virksomheden driver Danmarks største supplybase.

NorSea Group er en del af norske Wilhelmsen-group med flere end 20.000 medarbejdere.

Gode ting på begge sider

Han påpeger også, at netop samlingen af styrkerne konkret skal komme kunderne yderligere til gode.

- Det er en spændende opgave, som jeg ydmygt tager på mig, og jeg glæder mig til, at møde nuværende og kommende kunder i UK samt at vi samler to personalegrupper og kulturer i forskellige lande under fælles fodslag. Vi vil tage alle de gode ting, som vi har gang i på begge sider af Nordsøen, så vore kunder oplever en one stop shop, der er den mest omkostningseffektive supply chain på tværs af Nordsøen. Her har vi et forspring, som vi hele tiden søger at udnytte optimalt, og der bruger vi både vores geografiske fordele og den digitale udvikling, fastslår Jesper Høj-Hansen,

Han skal fremadrettet arbejde tæt sammen med den nye Country Manager Karen Russel, der bliver daglig leder af de skotske lokaliteter. Karen indgår nu i topledelsen i Danmark og Anders Aalund Olsen, Head of Logistics & Offshore Services, vil indtræde som bestyrelsesmedlem i NorSea UK.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Vejen

Tyven stjal to knallerter

Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Danmark For abonnenter

Myndighederne vil stoppe ham: - Jeg er den bedste omskæringslæge i Skandinavien

Annonce