Annonce
Kolding

Tager til Kolding: Restaurant Flammen lukker alle restauranter på søndag

Restaurant Flammen fylder 15 år, og det skal fejres med en fest for alle 700 medarbejder. Her ses administrerende direktør Piet Klein sammen med ejerfamilien bag Flammen-kæden. Pr-foto

Kolding: Dette efterår er det ti år siden, at familien Rosenfeldt Sunddal slog dørene op til den første Restaurant Flammen og bød danskerne indenfor til grillbuffet. Siden er Flammen vokset til 15 restauranter fordelt ud over hele Danmark og en restaurant i Tyskland, og det skal fejres.

- Den udvikling, Flammen har gennemgået, er i allerhøjeste grad vores mange dygtige medarbejderes fortjeneste, så derfor skal de naturligvis være med til at fejre fødselsdagen, siger Flammens administrerende direktør Piet Klein i en pressemeddelelse.

Restaurant Flammens over 700 medarbejdere får derfor fri fra servering, madlavning og opvask på søndag 15. september, hvor de i stedet bliver hentet i busser og kørt fra nær og fjern til Hotel Kolding Fjord, hvor fødselsdagsfejringen foregår.

- Vi ser det samtidig som en god mulighed for at møde hinanden og skabe et fællesskab på tværs af organisationen, uanset hvor i landet man arbejder, siger Piet Klein om fridagen.

Annonce
På Restaurant Flammen kan du få stor grillbuffet. Pr-foto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Annonce