Annonce
Haderslev

Tambourkorps søger nye medlemmer

Haderslev Tambourkorps optager nye medlemmer, der har lyst til at være med i fællesskabet. Privatfoto

Haderslev: Det lokale tambourkorps har et slogan "Ikke et medlemsskab, men et fællesskab" og det tages absolut bogstaveligt. Det betyder dog ikke, at musikken ikke også er i centrum.

- I Haderslev Tambourkorps ser vi alle frem til at være sammen om musikken, når vi mødes til træning eller arrangementer. Her spiller vi forskelligt musik i et miks af march, pop, børnesange og filmmusik til mange forskellige lejligheder både private og offentlige. Vi har nu været med ved Stafet for Livet alle gange og vi synes det er en fantastisk begivenhed for en god sag. Netop sammenhold og socialt samvær med musikken i fokus er vigtigt for os, fortæller Senna Clausen i en pressemeddelelse.

I Haderslev Tambourkorps lærer man at spille på marchfløjte, trommer, messingblæseinstrumenter og lyre. Den musikalske grunduddannelse, som man giver sine medlemmer, er bygget på såvel leg som mere traditionel undervisning.

- Vi forsøger, med stor succes, at kombinere teori og praksis, således at vores medlemmer er klædt godt på, hvis de ønsker at gå den professionelle vej med musikken. Det har vi flere eksempler på at vores medlemmer gør, siger Senna Clausen.

Har man lyst til at være med i fællesskabet kan man kigge forbi til en øveaften eller finde oplysninger på internettet. /exp

Annonce
Haderslev Tambourkorps optager nye medlemmer, der har lyst til at være med i fællesskabet. Privatfoto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Esbjerg

Narkoman filmede sadistisk vold og voldtægt: Da han blev afsløret, forsøgte han at hænge sig, men endte som dybt hjerneskadet

Annonce