Annonce
Erhverv

Telenor mister igen kunder - nu vil selskabet sætte proppen i

Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Telenor mistede 7000 kunder i tredje kvartal. Selskabet varsler offensiv, der skal vende udviklingen.

Teleselskabet Telenor mistede 7000 danske mobilkunder i tredje kvartal, hvor overskuddet samtidig faldt en anelse.

Det viser regnskabet fra Telenor, der er Danmarks næststørste teleselskab efter TDC med omtrent 1,7 millioner mobilkunder.

Telenor har over det seneste år mistet 85.000 kunder, hvilket blandt andet hænger sammen med, at selskabet har tabt en stor statslig kontrakt til TDC.

Ud over færre kunder er de gennemsnitlige priser på abonnementerne dykket.

Det har sendt overskuddet ned, selv om Telenor i samme periode har skåret bemandingen med seks procent.

Samlet landede Telenor et driftsoverskud på 223 millioner kroner i tredje kvartal. Det er et fald fra 239 millioner kroner i samme periode året før.

Telenor påpeger i regnskabet, at tabet på 7000 mobilkunder er det laveste i seks kvartaler.

- Der vil altid være en strøm af kunder ind og ud af butikken, og vores opgave består derfor både i at passe godt på de kunder, vi har, men også i at hente flere nye kunder ind, siger Jesper Hansen, administrerende direktør Telenor Danmark, i en pressemeddelelse.

Han varsler, at Telenor vil gå i offensiven i den kommende tid og vinde kunder fra konkurrenterne. Det skal et samarbejde med Elgiganten hjælpe til med.

- Vi har en klar ambition om at styrke vores position som landets 2. største mobil- og internetoperatør, og derfor øger vi nu vores distributionskraft og skruer op for synligheden af de produkter og tilbud, der skal skabe kundevækst og øget loyalitet, siger Jesper Hansen i pressemeddelelsen.

/ritzau/

Annonce
Link til pressemeddelelse fra Telenor
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Digte fra voldsmanden: Stor kunst eller ubehjælpsomt ævl?

JEG SAGDE SMUT/MEN HAN FORFULGTE MIG I HALVANDET MINUT/OG ENDTE MED AT BLIVE SKUDT/DET HAR JEG IKKE FORTRUDT/SELV OM DET ER FORBUDT/AT PRUTTE MED KRUDT. Stor kunst eller ubehjælpsomt ævl fra Yahya Hassan, der fra sin tidsubestemte psykiatriske anbringelse sender "Yahya Hassan 2" på gaden? Anmelderne på dagbladsredaktionerne i København er ikke i tvivl. Stjernerne vælter ned over lyrikeren. "En overrumplende karakterfuld og kanongod bog", mener eksempelvis anmelderen i Weekendavisen, der brugte hele sin forside på et interview med digteren, som chefredaktør Martin Krasnik i sagens anledning personligt udførte. Andre uden for den kulturelle indercirkel er uenige i, at den dømte voldsforbryder er en befriende stemme fra den kulturelt så berigende ghetto. Den tidligere krimireporter på Ekstra-Bladet, Dan Bjerregaard, siger til journalisten.dk, at Hassan har "chikaneret folk, han har truet folk, og han har skudt en mand i foden. Han har et voldsomt forbrug af narkotika, han flasher våben, og jeg mener, at man skal overveje det meget nøje, hvis man gerne vil bidrage til det liv." Og det mener Bjerregaard, medierne gør ved at lade Hassan fylde så meget, og at danskerne gør, hvis de køber hans "banale børnerim". At medier beskæftiger sig med værk nummer to fra en skribent, hvis første bog for seks år siden solgte over 100.000, er kun naturligt. Så lader man sig nok let rive med, men det er altså ikke i sig selv en adgangsbillet til omtale og hyldest, at man er af anden etnisk afstamning, opvokset i en ghetto, notorisk voldsforbryder og indsat på retspsykiatrisk afdeling. Produktet må være det afgørende. Der er kun én konklusion: Danskerne må vurdere, om det er stor kunst eller ubehjælpsomt ævl, så vi slutter med endnu et citat fra den nye "karakterfulde og kanongode bog": "JEG HAR HAFT SKUDSIKKER VEST PÅ UNDER JAKKEN/SIDEN ÅR 2013/TRO MIG JEG ER TRÆT AF DEN/DENS LUGT ER BLEVET LED SOM OKSESVED/OG JEG ER BLEVET EN JAGET GED". Versalerne er forfatterens valg.

Annonce