x
Annonce
Erhverv

Teleselskabet 3 bider Telia i haserne - får 92.000 nye kunder

Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Telia udfordres på pladsen som tredjestørst på det danske mobilmarked af teleselskabet 3's kundetilgang.

Teleselskabet 3 har i 2019 lokket 92.000 flere kunder ind i butikken. Det viser nøgletal fra 3, der er udsendt i forbindelse med en årsopgørelse fra den ene ejer, svenske Investor AB.

3 sluttede året med 1,4 millioner kunder, og et driftsresultat - altså et overskud på driften inden, der er betalt skat eller finansielle poster - på omkring 890 millioner kroner.

Kunde-tilstrømningen hos 3 kan have ændret ved hierarkiet på det danske mobilmarked. Her er TDC og Telenor de to selskaber med flest kunder.

Telia har hidtil været tredjestørst målt på kunder med 3 som nummer fire i hakkeordnen.

Telia havde ved udgangen af tredje kvartal 6000 flere mobilkunder end det antal, som 3 har rapporteret onsdag.

Men modsat 3 har Telia de seneste regnskaber tabt kunder. Dermed vil det først stå klart, om 3 har overhalet Telia, når Telia aflægger sit årsregnskab onsdag i næste uge.

Derudover glæder 3-direktør i Danmark Morten Christiansen sig i en udtalelse over, at teleselskabet tilsyneladende også evner at tjene penge på de nye kunder.

- Vi driver grundlæggende en sund forretning, hvor kunderne er glade for at være, fordi de oplever, at det er nemt og ukompliceret hos os, siger han.

Teleselskabet 3 inkluderer også brandet Oister.

Selvom 3 nærmer sig Telia, er der stadig et stykke vej på til Telenors 1,7 millioner kunder samt TDC's 1,9 millioner private mobilkunder, der ikke kun har købt data. Derudover har TDC 800.000 erhvervskunder.

Begge de to tal stammer fra selskabernes opgørelse efter tredje kvartal. Telenor kommer ligeledes med sit årsregnskab onsdag næste uge, men TDC kommer med sit 10. februar.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sydjylland

Kongehuset aflyser alle arrangementer i forbindelse med Genforeningen

Leder

JV mener: Pressemøde var en mavepuster til Danmark

To måneder uden indtægter. Mindst. Det ser ud til at blive virkeligheden for tusindvis af forretningsdrivende. Det er blandt andet frisører, massører, cafeer, restauranter, biografer og mange butikker, som tidligst kan åbne igen 11. maj. Endnu længere skal oplevelsesbranchen og de store arrangementer vente, da de bliver ramt af, at denne sommersæson til og med august er aflyst. Det var noget af en mavepuster, statsminister Mette Frederiksen (S) mandag aften gav Danmark med sine meldinger om en meget langsom og gradvis genåbning af samfundet. Hun gav på pressemødet ganske vist udtryk for, at Danmarks økonomi er sund. Men det er den ikke i meget store dele af det erhvervsliv, vi alle skal leve af, enten direkte eller indirekte. Mange virksomheder gisper efter vejret, og de får brug for flere økonomiske respiratorer end dem, der er vedtaget i de foreløbige hjælpepakker. Ellers dør alt for mange danske virksomheder, hvilket koster både værdifulde arbejdspladser og skatteindtægter. Det er enormt positivt, at den hidtidige nedlukning af Danmark ser ud til at få den ønskede effekt. Vi har heldigvis foreløbig undgået de uhyggelige scener fra Italien og Spanien, hvor sundhedsvæsenet ikke kan følge med. Men vi skal have gang i økonomien igen, og hvis det skal ske uden, at epidemien eksploderer, kræver det både noget af den enkelte borger og af myndighederne. Vi skal hver især følge reglerne og blive ved med at holde afstand, selv om det kan have store menneskelige omkostninger. Men vi skal også kræve af myndighederne, at de i forbindelse med genåbningen af samfundet, i første omgang daginstitutioner og dele af skolerne, gør deres til at holde smittespredningen under kontrol. Det skal blandt andet ske ved, at der omsider kommer styr på noget så fundamentalt som, at der er værnemidler nok til frontlinje-medarbejderne i sundheds- og plejesektoren. Og at der gennemføres mange flere test end hidtil, så man så vidt muligt undgår, at smittede medarbejdere går på arbejde med måske fatale følger.

Annonce