Annonce
Digitalt

Test: Dyson Pure Cool Me blæser på konkurrenterne – og på dig

Pure Cool Me er til målrettet afkøling ved skrivebordet, men i testen her har den fungeret som afkøler i et opholdsrum på 45 kvm og i et soveværelse på 12 kvm, og den klarer opgaven forbløffende godt - selvom det ikke er Pure Cool Me's hovedformål. Pr-foto
Med Pure Cool Me løser Dyson en velkendt udfordring på en helt ny måde.

Dyson har det med at gøre tingene på deres helt egen måde. Det gælder også Pure Cool Me, der er Dysons løsning, hvis du ønsker at blive kølet ned ved dit skrivebord. Som navnet antyder nøjes den ikke med at køle; den renser også luften for op mod 99,95 pct. af de ultrafine partikler og gasser, der kan være i luften.

Lige som Dysons øvrige ventilatorer, har Pure Cool Me ingen blade, der snurrer rundt. Det betyder, at den larmer mindre end din gennemsnitlige bord-blæser. Dyson blæser på konkurrenternes måde at køle på - og på dig med en meget præcis luftstråle, så du faktisk kan blive kølet ned i det åbne kontor, uden at du køler dine kolleger ned. Men den kan mere end det.

Annonce

Om testen

Produkterne, vi anmelder i Jysk Fynske Medier, er udlånt af virksomheden bag produktet. Vi tester og anmelder altid objektivt, uden at virksomheden har indflydelse på processen eller den færdige anmeldelse.

Kan mere, end den skal

Pure Cool Me køler meget, og meget præcist, og så er det bare en bonus, at den også renser luften. Selvom den er beregnet til at køle ”me” ned meget målrettet, har jeg også brugt den til at køle mit soveværelse på 12 kvm. Jeg testede nemlig under de varme tropenatter, der ramte landet i august i år, og her har den været en gave. Den kan nemlig indstilles til at køre frem og tilbage, som en almindelig bordblæser, og fordele den kølige luft på et større areal, end den egentlig er beregnet til. Og det gør den godt - og meget stille.

Pure Cool Me betjenes via en diskret lille fjernbetjening, der sættes fast med magnet, når den ikke bruges. Her kan man indstille, hvor meget der skal køles, om den skal køre frem og tilbage eller stå stille, se hvornår filteret skal skiftes og sætte en timer. Sidstnævnte er fx smart, hvis man sætter den til at køle om natten, og gerne vil have den til at slukke efter et par timer.

Dyson er ikke de billigste i klassen, og Pure Cool Me er ingen undtagelse med en pris på 2590 kr. For det får du stille og effektiv afkølning, renset luft, flot design og en smart betjening med den medfølgende fjernbetjening.

Pris og tilgængelighed: Dyson Pure Cool Me kan købes i butikker, online og direkte hos Dyson. Vejledende pris er 2590 kr.

Dyson Pure Cool Me renser luften og køler arbejdspladsen ned - og den gør det effektivt og meget stille. Pr-foto
Design-mæssigt adskiller Dyson sig fra konkurrenterne, og du finder ikke en bordblæser helt som denne - heller ikke funktionsmæssigt, hvor den er både mere effektiv og mindre larmende end de fleste andre på markedet. Pr-foto
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Tunnel bliver en klar gevinst

Tysklands rigsrevision, Bundesrechnungshof, har kørt tunnellen under Femern Bælt gennem et regneark og fundet ud af, at den faste forbindelse ikke nødvendigvis kan betale sig set fra den tyske side af grænsen. Revisionen har kalkuleret, at det vil koste omregnet godt 26 milliarder kroner at gennemføre den nødvendige udbygning af veje og jernbaner. Den udgift står muligvis ikke mål med gevinsterne fra en fast forbindelse, mener man. Dette har skabt fornyet røre om projektet blandt tyske politikere. Her har De Grønne hele tiden været skeptiske og kræver nu, at planen tages op til fornyet overvejelse. Set med danske briller minder det om den debat, der udspandt sig før byggeriet af Storebæltsbroen. Den var helt overflødig, det var så hyggeligt at drikke dårlig kaffe på DSB’s færger, og brobyggeriet kunne ødelægge vandmiljøet, lød nogle af argumenterne dengang. I dag ville næppe nogen undvære broen, der ikke kun fysisk, men også mentalt har bundet Danmark meget bedre sammen. År for år sætter trafikken rekord, og investeringen på over 26 milliarder frem mod åbningen i 1998 bliver derfor tilbagebetalt noget hurtigere end de 37 år, der oprindelig blev budgetteret med. Ganske det samme vil formentlig ske for tunellen under Femern Bælt. Naturligvis skal den slags megaprojekter gennemtænkes grundigt. Alle aspekter i forbindelse med såvel økonomi som økologi må tages i betragtning. Ikke desto mindre er der ikke nogen grund til dommedagsscenarier, viser erfaringerne fra Storebælt. Naturligvis er det en indlysende fordel for såvel Danmark som de øvrige, nordiske land, at der bliver nemmere fysisk adgang til det vigtige, tyske eksportmarked. Derfor er Danmark også villig til at finansiere tunnelbyggeriet. Men det handler ikke kun om penge. Vi har meget tilfælles med vores tyske nabo og kan inspirere hinanden til gensidig gavn. Det ved vi i det dansk-tyske grænseland. Samme oplevelse fortjener det grænseland, hvor indbyggerne indtil videre er adskilt af vand.

Annonce