Annoncørbetalt indhold

Tips og tricks til at bringe mere sundhed ind i din hverdag

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Sundhed er vigtigt. Det er de færreste i tvivl om, og de fleste praktiserer også motion på den ene eller anden måde. Alligevel kan det være svært at passe motionen ind i en travl hverdag, og en del får derfor også rørt sig alt for lidt.

Det er en skam af flere grunde. Både fordi det er vigtigt at røre sig for sit fysiske helbreds skyld, men også fordi motion har stor indflydelse på det mentale helbred. Der er derfor mange gode grunde til at komme i bedre form.

Annonce

Det er dog ofte lettere sagt end gjort. Der er mange, der ønsker at dyrke mere motion, end de gør. Årsager til ikke at få det gjort alligevel kan være mange. Eksempelvis at der ikke er tid, eller simpelthen fordi det er for hårdt og ikke særlig sjovt.

Uanset hvad årsagen er, er lige nu og her det helt rigtige tidspunkt til at få gjort noget ved det. Sker det ikke i dag, sker det nok heller ikke i morgen. Det handler om at komme i gang og finde glæden ved det.

Læs med her og find inspiration til netop den process.

Det rette grej 

Start med at købe nyt træningsudstyr. Eksempelvis et løbebånd så du kan komme i gang med at træne derhjemme. På den måde kan du ikke bruge nogle undskyldninger for ikke at komme afsted ned i fitnesscentret. Hvis du køber et løbebånd til derhjemme, vil du altid have mulighed for at træne.

Der er dog også mange andre muligheder. Også ting der fylder mindre end et løbebånd. En idé kunne eksempelvis være en boksebold, som du kan hænge op, når du bruger den, og tage ned, når du ikke gør.

Det er ikke kun til hjemmetræningen, at det rette grej er vigtigt. I forbindelse med diverse sportsgrene er grej også vigtigt. For eksempel er fodboldstøvler vigtige, hvis har planer om at spille på græs.

I forbindelse med sportsgrene og udstyr, er det en god idé at starte med det vigtigste først. Hvis du vil jogge en tur en gang imellem, behøver du ikke starte med udstyr, som koster spidsen af en jetjager. Mindre kan gøre det. Meget udstyr kan ligefrem findes brugt.

Sport der passer til dig

Først og fremmest skal du finde frem til, hvilke sportsgrene, der passer til dig. Der er mange sportsgrene at vælge imellem, og derfor kan det også være, at du må prøve et par forskellige sportsgrene af, før du finder den helt rette.

Når det kommer til at finde sportsgrene, er der et par ting, der kan være gode at overveje. Eksempelvis hvorvidt du kan lide at spille på hold, eller om du trives bedst med solo sport.

Hvis du er en rigtig holdspiller, er der en hel del sportsgrene at vælge imellem. Det kunne eksempelvis være fodbold, volleyball eller curling – hvis du vil prøve noget lidt anderledes.

Det samme gælder for sportsgrene, hvor du er på et hold kun med dig selv. Det kunne eksempelvis være kampsport eller tennis.

Der findes rigtig mange forskellige sportsgrene, så mon ikke også du kan finde en, der passer perfekt til dig. Det handler bare om at lede grundigt nok.

Kom ind i rutinen

Når du vil bringe mere sundhed ind i din hverdag, er det alfa og omega med en god rutine. Det er lettere sagt end gjort, men bestemt ikke umuligt. Og når først du er kommet ind i den, vil du være taknemmelig for det. Sunde rutiner kan nemlig være med til at bringe velvære.

Der findes ikke en bestemt rutine, der er rigtig for alle. Du skal finde din egen. Derfor kan det godt være, at du må justere på den løbende.

Før du lægger din umiddelbare plan, er der nogle ting, der kan være gode at overveje. For eksempel om du er a- eller b-menneske. Hvis du er udpræget b-menneske, nytter det ikke noget at planlægge at stå op klokken fem hver morgen. Hvis du allerede ved, at det ikke kommer til at ske, er der ikke nogen grund til at føre dig selv igennem den skuffelse, det bliver, når du aldrig kommer afsted.

En anden ting, der er værd at overveje, er, hvorvidt du ønsker en helt fast struktur eller en mere fleksibel plan. Her gælder det om at være ærlig overfor dig selv i forhold til din normale viljestyrke. Hvis du har det med sjældent at gennemføre dine planer, kan en meget fast plan være en god fremgangsmåde.

Sunde fællesskaber

Hvis det er svært at gennemføre planer, kan det være en god løsning at forsøge at inddrage andre i dem. På den måde er det lettere at komme afsted og i gang.

For eksempel hvis du starter i fitness eller til en ny sportsgren. Her kan det være rart at have en ven med, og det gør det tit sjovere. Hvis I holder hinanden op på det, og kan dele det med hinanden, er chancen for at komme afsted større.

Det behøver dog ikke at handle om sportsgrene det hele. Der er mange ting, der er sunde. I kan sagtens nøjes med at gå en tur eller svømme en frisk morgentur. Det kan for eksempel være, at du kender en, der har hund, som har lyst til at gå nogle gode lange ture sammen.

Hvis dine venner bor længere væk, og du bor sammen med familien, kan det også være en rigtig god plan med sunde familierutiner – det er i sidste ende til alles fordel. Samtidig kan det være med til at ryste familien endnu mere sammen.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.