Annonce
Esbjerg

Turistchef har armene i vejret: Ny VisitDenmark-film giver stor eksponering til Vadehavsområdet

VisitDenmark besøger i uge 31 Ribe og andre steder i Vadehavsområdet, hvor de skal optage ny film til brug for blandt andet erhvervsturisme. Filmen vil sikre både national og international eksponering til området. Foto: Kåre Welinder
VisitDenmark har udvalgt Ribe, Esbjerg og Fanø til at være det første sted i landet, hvor Danmarks centrale turistorganisation vil lave en destinationsfilm for erhvervsturisme under brandet The Land of Everyday Wonder. Turistchefen jubler, fordi det vil give enorm eksponering til området.
Annonce

Ribe: Hos Business Esbjerg har man i mange år arbejdet hårdt bag kulisserne på at gøre Esbjerg og Fanø kommuner til en af Danmarks førende destinationer inden for erhvervsturisme.

Områdets mange attraktioner har allerede tiltrukket konferencer og mødeaktivitet fra alle typer af virksomheder, og nu har VisitDenmark fået øjnene endnu mere op for, hvad det er, området tilbyder.

- Vi er så stolte af at kunne fortælle, at VisitDenmark er blevet endnu mere begejstret for vores område. Endda så begejstret, at man har udvalgt vores destination til at være den første destination i Danmark, hvor der skal laves en business/leisure destinationsfilm i det nye brand, The Land of Everyday Wonder, som skal bruges til at markedsføre vores område, siger turistchef for Esbjerg og Fanø kommuner, Pia de Place.

Annonce

Udenlandske markeder

Projektet har været under opsejling i længere tid, og egentlig skulle filmen være optaget i foråret. Det satte corona en stopper for, men Pia de Place er glad for, at optagelserne nu kan finde sted midt i højsæsonen, hvor der er masser af aktivitet ved de enkelte byer og attraktioner.


Vi har armene i vejret allerede. VisitDenmark er vilde med området.

Pia de Place


- VisitDenmark er begejstret for området og kan se mange fordele i de stærke kernefortællinger om blandt andet natur, kultur, gastronomi og bæredygtighed, som Vadehavsområdet gemmer på. Samtidig taler det direkte ind i danmarksfortælling The Land of Everyday Wonder, som produktionen bliver en del af.

Pia de Place forklarer, at området med den nye film vil opnå en enorm eksponering, idet den via VisitDenmarks kanaler vil komme ud på de udenlandske markeder, heriblandt Tyskland, Holland og Sverige.

Annonce

Anderledes rammer

Optagelserne finder sted over tre dage i uge 31,, og Pia de Place forklarer, hvordan området blandt andet et valgt, fordi det for møder og konferencer tilbyder noget anderledes.

-  Det er netop ’More’ delen i Meet & More, som appellerer til både erhvervs- og ferieturister, også kaldet Bleisure. Det skaber synergier i forhold til helhedsoplevelsen, og det at kombinere områdets unikke kendetegn med skæve gulve, lavt til loftet og fantastisk natur med helt normale møder, konferencer eller firmature gør, at de får den fulde oplevelse af være i Vadehavsområdet. Og samtidig kan der forhåbentlig skabes genbesøg senere sammen med familien.

Også Esbjergs borgmester, Jesper Frost Rasmussen(V), er begejstret.

- Vi får øget kendskabet til områdets herligheder markant, både i forhold til erhvervsturisme og til turisme generelt. Vi har igennem længere tid arbejdet på at kunne tilbyde hele pakken inden for møder, natur og kultur, for vi har jo det hele her, og når VisitDenmark laver en film herfra kan vi virkelig vise, hvad det er vi kan, siger Jesper Frost Rasmussen, og roser Pia de Place og Business Esbjerg for et godt forarbejde.

Søger statister

Når filmen skal optages i uge 31, vil man gerne bruge statister, og derfor efterspørger turistchef Pia de Place, om nogle kunne have lyst til at medvirke i filmen. Man vil gerne bruge mennesker i den arbejdsdygtige alder, og er man man interesseret i at være med, kan man kontakte Cecilie Lykkegård Nielsen på cln@businessesbjerg.com.

"Meet & More – by the Wadden Sea" er navnet for Erhvervsturismen i Esbjerg og Fanø kommuner. Meet & More hjælper virksomheder med at inspirere og koordinere møder, konferencer, gruppeture, firmature, events mm. i Vadehavsområdet uden beregning. Det gælder både lokalt, nationalt og internationalt.

Højsæsonen i Vadehavsområdet er normalvis ensbetydende med masser af turister, og Pia de Place ser erhvervssegmentet som et godt supplement i skuldersæsonen, fordi man også her kan byde ind med begivenheder som blandt andet Sort Sol og Østerssafari.

- Vi har armene i vejret allerede. VisitDenmark er vilde med området, og denne film vil virkelig betyde stor eksponering af Vadehavsområdet både nationalt og internationalt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
CORONAVIRUS

Live: Det er for tidligt at glæde sig over smittetal, mener Mølbak

Billund

Første kandidat har meldt sig: Peter Fredensborg vil være borgmesterkandidat

Annonce