Annonce
Sport

Hjemmebanefinale glipper for Astralis efter tæt kamp

Cooper Neill/Ritzau Scanpix
Det lykkedes ikke for de aktuelle verdensettere fra danske Astralis at besejre Mousesports.

Counter Strike-holdet Astralis tabte natten til søndag semifinalen i ESL Pro League Finals i Odense.

Det skete med et nederlag på 19-22, 16-9, 14-16 til holdet Mousesports, som har sin base i Tyskland.

Det begyndte da også bedst for Mousesports, der tog sig af det første map, Train, med 22-19.

Men i det andet map, Overpass, vendte lykken for en stund for danskerne, som vandt 16-9.

I det tredje og sidste map, Dust 2, måtte Astralis dog strække gevær efter en tæt afslutning.

Dermed vandt Mousesports med to maps mod Astralis' ene.

Det lykkedes således ikke i Odense for Astralis at bygge videre på den seneste tids gode resultater, hvor det blandt andet er blevet til en sejr i en stor turnering i Texas.

Astralis-træneren Danny "Zonic" Sørensen blev torsdag valgt ind i Hall of Fame i dansk e-sport.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Narkopåvirket 26-årig kørte i stjålet bil

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Annonce