Annonce
Varde

Efter corona-tilfælde: Kunde ankom til ulækkert sommerhus i Seawest

Kasper Hededam med datteren Mille. Familien blev mødt af et ulækkert hus i Seawest. Feriecentret erkender, det var grelle forhold. Privatfoto
Kunde har taget billeder af komfur og badekar, der ikke var gjort rent. Salgs- og marketingchef erkender, det ikke må se sådan ud.
Annonce

Nørre Nebel: Samme dag, som Seawest ved Nørre Nebel havde rekvireret corona test-ambulancen for at få enhver frygt for corona manet i jorden, ankom familien Hededam fra Odense til et møgbeskidt hus i feriecentret.


Badeværelset/badekar har ikke set skyggen af rengøring, og vi finder kønsbehåring fra andre mennesker.

Kasper Hededam, i sin mail til JydskeVestkysten


”Vi bliver mødt af er en meget indelukket lugt. Efter lidt gennemgang af huset finder vi flere steder, hvor der slet ikke er blevet gjort rent”.

Rengøringen

Tjek-ind i Seawest er altid klokken 15. Feriecentret har ekstra folk stående stand-by, indtil ud på aftenen, for at klare eventuelle rengøringsklager straks.

Generelt lover centret at begynde at udbedre rengøringssvigt indenfor ti minutter.

Rengøring er det ømme punkt i hele feriehusbranchen, siger Kent Lodberg. Langt de fleste af brugernes klager går på rengøring. Samtidig kan det være vanskeligt at skaffe kvalificeret personale.

Sådan skriver Kasper Hededam i en mail til JydskeVestkysten. Han fortsætter: ”Badeværelset/badekar har ikke set skyggen af rengøring, og vi finder kønsbehåring fra andre mennesker. Og begyndende skimmelsvamp.

Skidt og et andet menneskes kønshår i badekarret, da Kasper Hededam og familien ankom til Seawest. Privatfoto


Alle stikkontakter er fedtede og fyldt med gammelt skidt, sofa og stole er fyldt med grus/sand, og i køkkenet er der gammelt kaffegrums, og alle håndtag og komfur er fedtet med meget gammelt skidt.”

Seawest har sat ind med ekstra rengøring på grund af corona - men det kunne man ikke se i det køkken, der mødte familien Hedeam. Privatfoto
Annonce

Salgschef erkender, det er grelt

Familien fra Odense har sendt billeder med som dokumentation, og den har også klaget direkte til Seawest, hvor salgs- og marketingchef Kent Lodberg er klar over situationen.

- Nogle af de her ting er ret grelle. Komfuret og badekarret må ikke se sådan ud, det er der ingen tvivl om, siger han.

Seawest har netop øget rengøringsindsatsen, siden der er blevet konstateret corona i centret først den 12. juli og igen den 15. juli.

- I den situation er det beskidte hus, familien Hededam mødte, endnu mere ærgerligt, siger Kent Lodberg.

Annonce

Udfordring med rengøring

Seawest har hyret ekstern rengøring ind efter corona-tilfældene, for at sikre mere rengøring, og feriecentret har øget stikprøvekontrol af rengøringen i sine huse.

- Som branche har vi en udfordring med rengøring, for der skal gøres mange huse rent på meget kort tid af nogle medarbejdere, der nogle gange er pressede, siger han og fortsætter:

- Vi instruerer i, at alle flader, især nu alle kontaktflader, skal gøres rene, og vi har meget stikprøvekontrol, men der er altid nogen, der falder igennem.

Fedtede kontakter, præcis et sted, der på grund af corona skal gøres ekstra meget rent. Privatfoto

Generelt er rengøring det, der bliver klaget mest over i feriecentret.

- Mellem 7-10 procent af alle bookinger klager over rengøring. Af samme årsag har vi ekstra folk stående stand-by til at rykke ud straks, når gæster henvender sig i receptionen og klager over manglende rengøring. Så er vi der indenfor ti minutter, siger Kent Lodberg.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sønderjyske Fodbold

Riddersholm: - Jeg deler spillernes følelse. Vi er enormt skuffede

Annonce