Annoncørbetalt indhold

Undgå disse fejl på dit CV

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Her får du et overblik over de mest almindelige fejl du kan komme til at lave i dit CV, samt nogle tips til hvad du skal gøre og ikke gøre når du skriver dit CV.

 

Annonce

Du bruger det samme CV til at søge forskellige job

Det er meget almindeligt, at folk grundet mangel på tid eller dovenskab sender den samme version af deres CV til flere forskellige jobåbninger, som måske kræver forskellige færdigheder eller viden i forskellige brancher. Men selv om jobbet er i samme branche, vil de forskellige virksomheder have forskellige behov og forskellige kulturer. Derfor er det en god ide at tilpasse dit CV til netop det job du søger. Et lille tip er at bruge farverne fra virksomheden du søger job hos, på dit CV, det vil fremhæve det i stakken.



Personlige oplysninger

Førhen kunne du risikere at du til et jobinterview kunne blive spurgt om din civilstand, herunder nationalitet, religiøse overbevisninger osv. Dette vil en arbejdsgiver ikke længere spørge om, da det er blevet ulovligt for arbejdsgivere at spørge og træffe beslutningen om ansættelse eller ej ud fra faktorer i din civilstand. Derfor skal du ikke bruge pladsen i dit CV på at inkludere oplysninger som arbejdsgiveren ikke må bruge til at vurdere om du er den rette til jobbet eller ej på.



Du skriver for meget

Nogle gange skal man huske på begrebet ”Less is more”, og når man skriver et CV, er det en af de gange. Der skal fokus på kvalitet og ikke kvantitet. Hvis du skriver for meget på dit CV, kan det forvirre frem for at skabe forståelse. Rekrutterne bruger i gennemsnit 7 sekunder på at gennemgå dit CV, så få de 7 sekunder til at tælle. Korte sætninger, fokuser på dine præsentationer og brug gerne tal eller procenter.

 

Uprofessionelle e-mailadresser

Når du skriver dine kontaktinformationer på dit CV, er det vigtigt at de virker professionelle. Du skal derfor ikke skrive den e-mail på du lavede som barn. Nej brug en professionel e-mail, der består af dit navn og efternavn, initialer eller lignende. Der er mange gratis e-mailudbydere hvor det kun tager 2 minutter at oprette en ny e-mailadresse hvis du ikke allerede har en professionel en.



Sociale Medier

Sociale medier fylder mere og mere, og også på manges CV. Det kan være relevant i nogle tilfælde, men hvis du absolut vil tilføje dine sociale medier til dit CV så vælg dem med omhu. Et af de mere sikre Sociale medier at linke til er LinkedIn.


Design, buzzwords og stavefejl

Det design du vælger til dit CV, er det første arbejdsgiveren ser. Det er derfor vigtigt, at du brugere et design der er nemt at læse og professionelt, og ikke begår den fejl at du bruger uprofessionelle temaer, skrifter osv. Derudover kan det virke som en god ide at komme med så mange buzzwords som muligt og tro det fremmer ens chancer, men tværtimod vil det bare forvirre og gøre dit CV ufokusseret. Forsøg derfor at fokusere dine kompetencer til det relevante, og husk altid at rette stave-og grammatikfejl. Hvis du syntes det virker som en uoverskuelig opgave at organisere et CV kan det være en ide at bruge en professionel CV-skabelon.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.