Annonce
Læserbrev

Undgå en ny Tirpitz-situation

Læserbrev: I december skrev jeg et læserbrev om min bekymring vedrørende til- og frakørsel ved den kommende Frelloskole.

Min bekymring handler i korte træk om den massive trafik, en ny stor skole vil give, med den beliggenhed, tilfældet er. Det er simpelthen så vigtigt, at der tages højde for det, inden skolen starter!

Jeg har fået rigtig mange kommentarer, både på min Facebookside og på gaden, og det er jeg glad for. Som en kvinde sagde til mig – jeg er nødt til at læsse mine børn af ved skolen om morgenen, skal der ikke være mulighed for det?

Jo, selvfølgelig skal der det. Der er mindre børn, der bor langt fra skolen, hvor jeg til fulde forstår, forældrene vælger at køre dem. Men i det store billede kunne jeg tænke mig, at der blev kigget alvorligt på det, jeg skrev om sidst – nemlig skole-trafiksikkerheden. Jeg er af den overbevisning, at man ved at fremme sikkerheden, med eksempelvis mere skolepatrulje, kan sende flere børn i skole til fods eller på cykel i stedet for på bagsædet af forældrenes bil.

  • Sker der da mange ulykker? Skrev en. Nej, jeg tror ikke, der sker mange ulykker, og det håber jeg heller ikke, der vil gøre i fremtiden. Men vi står overfor en ny situation. Skulle man være i tvivl, så læg din vej forbi området ved Campus kl. 7.45 en morgen, og forestil dig så eleverne 10 år yngre.

Der bør kigges på såvel til- og frakørsel samt parkering med kritiske og konstruktive øjne.

Annonce
Alberte Højgaard. PR-foto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

55 til 80 ejendomme risikerer at skulle lade livet ved ny Hærvejsmotorvej

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Annonce