Annoncørbetalt indhold

Ved du hvem du reelt handler med? Brug data til, at få et klart billede af de reelle ejere og undgå svindel og dårlig omtale

PR-foto credit
Annonce

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Der bliver i dag stillet større og større krav til virksomheders compliance-setup. Det sker i takt med at vi i de seneste år har oplevet flere større hvidvasknings- og korruptionssager. Mange af disse sager har medført økonomiske konsekvenser både for de involverede, men også for deres samarbejdspartnere. Ofte oplever de også de negative effekter af den dårlige omtale, der følger med disse sager.


Det er derfor vigtigt at virksomheder i dag ikke bare har styr på deres egen compliance, men også sikre sig at dem man handler med, har rent mel i posen. Compliance kan oversættes til “overholdelse af regler og efterlevelse af retningslinjer”. Det er et stort og kompliceret område som dækker over rigtig mange aktiviteter og processer i en virksomhed, men helt konkret handler det om at din virksomhed overholder den gældende lovgivning og de retningslinjer, der måtte være i branchen man befinder sig i.

 

Øget fokus på compliance kræver bedre løsninger


På baggrund af en stigning i de ovennævnte sager, er mængden retningslinjer og krav til virksomheder vokset de seneste år. Særligt er Anti-Money Laundering (AML) politikker og retningslinjer i konstant udvikling. Derfor kan det ofte være svært for virksomheder at holde deres compliance opdateret i forhold til hvad der er god compliance i deres branche. Ikke desto mindre, er compliance et vigtigt forretningsben for mange virksomheder og et nødvendigt onde for andre. Desværre kan compliance godt være omkostningsfuldt for virksomheder, hvilket fører til at nogen forsøger at omgås disse retningslinjer i håb om at spare penge. Ønsker man som virksomhed at opretholde god compliance er det vigtigt at man også er opmærksom på sine samarbejdspartnere. Har de ikke rent mel i posen, kan det have negativ effekt på din virksomheds ry og omtale. Det kan dog være svært at holde styr på, hvorvidt dine samarbejdspartnere også har styr på deres compliance. Ofte kan du kun se toppen af isbjerget af hvad der foregår i de virksomheder du handler med.


For at opnå en dybere indsigt i dine samarbejdspartnere kræves der en løbende screeningsproces. Hvis dette håndteres manuelt, kan det være en omkostningsfuld affære. Derfor kan det være en fordel for større virksomheder at automatisere processen ved hjælp af integrerede compliance løsninger. Med det rette compliance værktøj, kan du, foruden at automatisere dine processer, også optimere dit screenings set-up, overvåge dine samarbejdspartnere i real time og dermed arbejde proaktivt og forebygge kriser og shitstorme.


Få et bedre compliance-setup med Bisnode


Bisnode er Europas førende data- og analysevirksomhed. Ved hjælp af data-mining og smart data hjælper de virksomheder med at gøre op med beslutninger baseret på mavefornemmelser til fordel for fakta og data. Bisnode har specialiseret sig i at hjælpe virksomheder med at automatisere screeningsprocesser af privatpersoner og virksomheder. Med adgang til en lang række data og datakilder tilbyder Bisnode compliance løsninger, der giver dig detaljeret information om dine samarbejdspartnere, så du kan træffe bedre beslutninger og undgå dårlig omtale.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.