Annoncørbetalt indhold

Vil du starte din egen virksomhed? Her er de overvejelser du skal gøre dig til de første skridt

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Er du en af dem, der altid har drømt om at være din egen chef? Så kan det være, at du har en iværksætter i maven. Det, at starte sin egen virksomhed op helt fra bunden, kræver mod. Det er et stort skridt at tage, og man er selv ansvarlig for hele processen. Der er derfor meget, der skal holdes styr på, og mange procedurer man skal igennem. I denne artikel vil du kunne finde gode tips og tricks til de første skridt, du kan tage for at føre din første virksomhedsidé ud i livet på den bedst mulige måde.

Find den nødvendige økonomi 

Annonce

En af de vigtigste byggesten i en ny virksomhed er økonomien. Der er mange måder at få finansieret opstarten på en ny virksomhed. Sidder du i forvejen selv inde med en god opsparing, kan du selv investere dine penge i dit projekt. Du kan også præsentere din ide for investorer og vise dem potentialet i din virksomhed. De kan så hjælpe dig igang, til gengæld kan det så også være, at investorerne vil have en procentdel af firmaet, hvilket er vigtigt at have in mente. Der er også den mulighed at optage et lån til opstarten. Der er mange stadig man kan søge om erhvervslån. Her kan man gå i sin egen bank eller låne penge via Superkredit eller lignende tjenester, som sammenligner lån og priser som er tilgængelige online. Her kan man få overblikket over flere forskellige tilbud og sammenligne dem for at finde et passende lån. Her skal du huske at du skal betale lånet tilbage med overskuddet fra din virksomhed, så det er væsentligt at du har et koncept som du er ret sikker på, kan generere omsætning. Derudover er det også vigtigt at tænke over, hvordan bogføringen af regnskaber i din virksomhed skal foregå.

Find ud af hvilken virksomhed du gerne vil drive 

Der er mange måder at drive virksomhed på, og det er vigtigt at overveje, om du vil starte en enkeltmandsvirksomhed, et anpartsselskab, aktieselskab eller andet. Du skal også overveje om din virksomhed skal være en deltids- eller fuldtids beskæftigelse, hvor du smider alt andet og lægger hele dit liv i det? Mange vælger at starte deres virksomhed som en hobby eller deltidsbeskæftigelse ved siden af deres nuværende arbejde, for derved at bevare en vis økonomisk stabilitet. Her er det ofte en god ide at starte din virksomhed som deltidsbeskæftigelse, og når du får vind i sejlene og begynder at generere det første overskud, vil du måske opleve, at det kan blive til en fuldtidsbeskæftigelse, næsten helt af sig selv. En anden vigtig beslutning at tage er, om din virksomheds koncept skal være off-eller online eller måske begge dele. Hvis du skal finde en fysisk location til din virksomhed, er det vigtigt at tænke over målgruppen, og hvorfra du når dem bedst. Desuden har de fleste virksomheder i dag en supplerende online hjemmeside. Herfra gælder det også om at være god til at nå målgruppen der passer lige netop til din virksomhed. Verden er i høj grad digital i dag, så det kan være værd at overveje hvor meget du skal investere i, for at din virksomhed kan være synlig og tilgås online.

De sidste skridt før startskuddet

Når du har gjort dig alle disse overvejelser, og har fundet ud af hvilken virksomhed du gerne vil drive, er det næste step at få forsikret og registreret din nye virksomhed. Dette kan enten gøres selv digitalt eller du kan vælge at få professionel hjælp til det. Herefter starter det hårde arbejde og her er det vigtigt at du har en klarlagt strategi og plan for det fremadgående forløb. Hvor ser du virksomheden om 1, 2, 3 eller 5 år? Det er altid en god ide at have nogle indledende del mål og milepæle at stræbe efter. I de fleste tilfælde vil man ændre disse undervejs, da vejen til at succes ikke er lineær, men i høj grad præget af ‘trial and error’. At få succes som en iværksætter/selvstændig kommer man ikke sovende til, det kræver flid og hårdt arbejde. Du kan dog mindske din fejlrate og forøge din chance for at lykkedes, hvis du gør dit forarbejde ordentligt, tænker fremad og bevarer et åbent sind samt en agil tilgang til at ændre kursen - hvis den oprindelige fejler.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.