Annonce
Esbjerg

VUC Vests elever arbejder med branding af Esbjerg

Louise og Kasper fra 19 A på VUC Vest med deres oplæg til et projekt, der består af en prototype til en reklamesøjle samt en plan for markedsføring via Facebook og YouTube. Målet med projektet er at nå så mange målgrupper som muligt. Privatfoto
Førsteårsstuderende på HF på VUC Vest har lavet højaktuelle projekter om at brande Esbjerg og skaffe flere borgere til byen.
Annonce

Esbjerg: VUC Vests førsteårs-hf’ere har i anden del af deres projekt- og praktikperiodeforløb arbejdet med et tværfagligt projekt med udgangspunkt i spørgsmålet: Hvordan kan man brande Esbjerg og dermed styrke befolkningstilgangen?

Her skulle de på kort tid blive konkrete og udarbejde oplæg og udkast til branding af Esbjerg og efterfølgende præsentere projekterne.

Baggrunden er overskrifter i flere danske medier, der har fokuseret på, at Vejle har overhalet Esbjerg som Danmarks femtestørste kommune. I artiklerne blev blandt andet nævnt, at Esbjerg er blevet sat af, og at det er en tendens, der har været kendt de senere år. Der peges blandt andet på, at byen mangler læger og studerende.

Kasper og Louise fra 19. A fortæller, at de i deres gruppe havde fokus på byens sociale fællesskab, og at der skal være plads til alle i Esbjerg. De er begge tilflyttere til byen, og projektet har givet dem bedre kendskab til, hvad Esbjerg har at byde på.

- Vi har arbejdet under tidspres i projektet, og når det samtidig tager udgangspunkt i et konkret produkt, er det en rigtig god måde at lære på. Det er også ekstra spændende, når det er et emne, der er interessant at arbejde med, fortæller Louise om projektet.

Hendes gruppe udviklede en prototype på en reklamesøjle samt planer for konkret markedsføring.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Varde

Ingen kære mor: Skoleleder sender eleverne hjem, hvis de overtræder coronaregler

Annonce