Annonce
Sport

Wenger modsiger Bayern: De har kontaktet mig om trænerjob

Adrian Dennis/Ritzau Scanpix
Arsène Wenger er overrasket over udmelding fra Bayern og fortæller, at han er i dialog om ledigt trænerjob.

Den tidligere Arsenal-manager Arsène Wenger kan måske være på vej til at overtage det ledige trænerjob i Bayern München.

Bayern-formand Karl-Heinz Rummenigge afviste ellers tidligere på ugen, at den 70-årige franskmand var en mulighed, efter at den sydtyske klub har fyret Nico Kovac.

Fredag afslørede Wenger, at han er blevet kontaktet af Rummenigge.

- Han spurgte mig, om jeg ville være interesseret, da han ledte efter en træner, siger Arsène Wenger til tv-stationen BeIN Sports.

Den i øjeblikket arbejdsløse franskmand forstår ikke, hvorfor Bayern-formanden har udtalt, at Wenger ikke var en mulighed. Han fortæller, at de talte sammen i fire til fem minutter.

- Det er en overraskende historie.

- Jeg sagde til ham, at jeg var nødt til at tænke over det og har brug for lidt tid. Vi blev enige om, at vi i den kommende uge skulle tale videre i telefonen. Det er den sande historie, siger Wenger.

Fra 1996 til 2018 var Arsène Wenger manager for engelske Arsenal. Efter at han stoppede for godt et år siden, har han ikke været i job.

Bayern München fyrede i sidste uge Nico Kovac og har indsat assistenttræner Hans-Dieter Flick som midlertidig afløser.

/ritzau/doa

Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Naturligvis har bro følger

Før etableringen af den faste forbindelse over Storebælt var den ingen ende på bekymringerne. Fisk, fugle og pattedyr ville blive truet, måtte man dengang forstå. Efter hensynet til samfundets interesser samt følgerne for flora og fauna blev holdt op mod hinanden, blev bro og togtunnel alligevel bygget. Som bekendt gik verden ikke under. Nu foreligger en rapport om de naturmæssige konsekvenser af en bro mellem Als og Fyn. Vurderingen blev udarbejdet i januar, men er først nu offentliggjort. Forklaringen på forsinkelsen er ukendt, men måske har Vejdirektoratet slet og ret skammet sig over konklusionens banalitet. Broen vil medføre uoprettelig påvirkning af natur og dyrelivet både i anlægs- og driftsfasen. Naturen vil blive påført skader, der ikke kan gøres om, vurderer specialisterne således. Og ja, det er givetvis korrekt. Sådanne konsekvenser ligger i anlægsarbejders natur. Selv en mindre cykelsti forandrer landskabet for bestandigt. Musereder bliver ødelagt, frøer fordrevet og regnormene kan ikke længere komme op. Men skulle man af den grund undlade at sikre børns liv og førlighed på skolevejen? Svaret giver vist sig selv. Naturligvis er sammenligningen sat på spidsen og konsekvenserne af et brobyggeri ulig større end følgerne af en cykelsti. Men der kan alligevel drages nogenlunde ens konklusioner. Fordele og ulemper skal afvejes. Vi skal passe på vores miljø – ikke mindst når der er tale om et sårbart område som farvandet mellem Als og Fyn. Vil byggeri og drift have katastrofale konsekvenser for naturen, må planerne opgives. Broen skal heller ikke etableres, hvis det ikke giver overordnet mening økonomisk og samfundsmæssigt. Til gengæld skal der bygges, hvis hensynet til vores fælles bedste taler for det, og der ikke er udsigt til virkelig alvorlige skader på omgivelserne. Vi må ikke ende samme sted, som vores naboer mod syd, hvor naturklager kan forsinke etableringen af vigtig infrastruktur i år eller nogle gange ligefrem årtier.

Team Esbjerg

Dagens gode nyhed: Esbjergs håndbolddronnning laver ny aftale - derfor forlænger Estavana Polman

Annonce