Annoncørbetalt indhold

Dansk neglebrand gør op med skadelig kemi

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Efter en årrække med øget fokus på at mindske brugen af mistænkte skadelige ingredienser og for meget kemi i skønhedsprodukter, er markedet ligeledes ændret.

Aviser, online medier og andre interessenter har længe forsøgt at oplyse og advare forbrugerne omkring brugen og indholdet af hormonforstyrrende stoffer og kemi i makeup, cremer etc. for at løse problemet.

Og det har på sin vis haft sin effekt, da flere og flere nu tager stilling til ingredienslisten på deres indkøb. Men der er stadig plads til forbedring og endnu mere viden indenfor området.

Parabeners indvirken

Med et stigende antal barnløse danskere og en konstant forskning i sammenhængen mellem fertilitets vanskeligheder og hormonforstyrrende stoffer, har mange, både mænd og kvinder, valgt at omlægge deres livsstil og forbrugsvaner, for at komme udfordringen til livs.


Dagligt optræder de hormonforstyrrende stoffer dog i alles omgivelser både i form af de ting vi rører ved, bruger og påfører os, hvorfor der kan være grund til at være opmærksom på særlige kemiske stoffer og den indvirken de kan have på den enkeltes sundhed.


Meget har tydet på, at der er en sammenhæng mellem hormonforstyrrende stoffer og parabener i forhold til fertilitet og der bliver fortsat forsket indenfor området. Og selvom mange mistænkte parabener i følge EUs liste endnu er tilladt i produkter, kan det give mening at være varsom i forhold til hvilke og hvor stor en mængde man vælger at påføre sig. Når hormonforstyrrende parabener kommer i kontakt med kroppen, kan det ændre og påvirke hormonsystemet på en uhensigtsmæssig måde.

Og derfor har både forbrugere og også producenter efterhånden fået øjnene op for, at der skal ændres og forbedres på både produktionen samt bevidstheden hos den enkelte køber for at sikre et win-win for alle parter.

Indenfor markedet af kosmetik er der kommet mange gode alternativer til beauty produkter uden brug af unødvendig kemi eller skadelige ingredienser.

Også shampoo mærker, mærker med cremer og olier kan nu tilbyde forbrugerne mere naturlige og parabenefrie alternativer.

Men en danskejet virksomhed opdagede for få år tilbage et hul i markedet, som de ønskede at gøre op med for deres kunders skyld og således kom en ny spiller på banen.


Med en allerede stærk følgerskare og mange tilfredse kunder bag Neglefeber.dk, som dagligt sender pakker afsted i massevis, kan folkene bag webshoppen nu stolt fortælle om deres seneste koncept, 21FREE.

Virksomheden har siden start haft en solid forretning med mange tilbagevendende kunder og medlemmer, men ejerne fik med tiden et ønske om at udvikle en kollektion helt fri for skadelig kemi, og derfor blev ambitionerne hurtigt større.


I takt med den øgede opmærksomhed omkring skadelige stoffer i bla. makeup, cremer, tøj og også negleprodukter blev virksomheden nysgerrig på om der var et bedre alternativ til deres kunder.

Neglefeber ønskede, at alle skulle kunne bruge deres produkter med komplet ro i sindet uden at skulle gå på kompromis med hverken sundhed eller sikkerhed.


Det blev begyndelsen på en længere rejse med stor involvering fra alle parter for at sikre, at produkterne levede op til den lovede funktion og bestod alle sikkerhedskrav og lovgivning inden for feltet.

Endeligt er det nye 21FREE koncept med gel-produkter kommet til salg online, og det er nu muligt for danske kunder, aktivt at vælge kemi til og fra ved køb af negle produkter.

The Gel Collection, som er navnet på 21FREE konceptets gelé produkter er udviklet med målet om at være fri for bl.a. HEMA, Di-HEMA, MEHQ, parabener, formaldehyd, toluen, kamfer og sulfater.

Samtidigt har man forsøgt at gøre produkterne så skånsomme som muligt ovenfor kundens naturlige negl ved at gøre flere af gelprodukterne opløselige i hurtigtvirkende acetone fremfor filning. Og for yderligere at beskytte, bevare styrken i neglen, og forlænge holdbarheden, er der i gelérne også tilført mineraler for at gøre gelépåsættelsen mildere og tilmed sundere.

Markedet skal gøres trygt for kunderne

Neglefeber er opsatte på at gå forrest i forsøget på at gøre markedet indenfor negleudstyr så sikkert og trygt for kunderne, som muligt.

Der er lagt op til, at samtlige produkter af webshoppens sortiment går under 21FREE konceptet, og at kvaliteten af Neglefebers varer og service stadig er af samme høje standard.

Virksomheden ønsker, at alle skal kunne føle sig sikre i at anvende produkter til neglekunst med god samvittighed og med tillid til indholdet i flaskerne.

Alle produkter i The Gel Collection er endnu ikke lanceret, så der er flere spændende nyheder i vente i de kommende måneder.

Og i mellemtiden er der rig mulighed for enhver til selv at uddanne sig mere inden for forskningen omkring de forskellige mistænkte parabener og stoffer, som endnu undersøges.

Særligt hvis man oplever at have gener eller udfordringer i forbindelse med specifikke skønhedsprodukter.

Hører man til gruppen af bevidste forbrugere, er der altså lysere tider i sigte indenfor beauty- industriens udvikling. Og Neglefeber har netop taget et af de første vigtige skridt på vejen hertil.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.