Annonce
Navne

Asta drømte som lille om at blive radio- eller tv-vært

Asta Skødeberg Hjørngaard på 14 år - snart 15 - er i praktik i denne uge hos JydskeVestkysten og ugeaviserne i Varde. Foto: Malene Wonsbek

Horne: Journalistik har altid sagt Asta Skødeberg Hjørngaard noget specielt. Da hun var lille, ville hun gerne være enten tv-vært eller radio-vært, og i dag, hvor hun er 14 år, vil hun gerne være nyhedsvært en dag.

Derfor har hun valgt journalistik i sin skolepraktik og er hos JydskeVestkysten og de tre ugeaviser i denne uge. Hun skal ud og prøve i virkeligheden, hvordan det er at interviewe mennesker og finde historier.

Til daglig går Asta Skødeberg Hjørngaard i 8.a på Trane Skole i Tistrup og er glad for det. Ikke mindst for de gode venner, hun har i skolen.

Fritiden bruger hun dels på dans og dels på fodbold. Fodbolden har hun spillet i mange år og er kendt som hurtigløberen, som kan tage bolden med op ad banen og forbi modstanderne. Dans kom hun først i gang med sidste år, og det har også fanget hende, så det bruger hun hver mandag aften på.

Derfor vil du også senere på ugen kunne læse om både fodbold og dans med Asta Skødeberg Hjørngaard som journalisten bag.

Asta Skødeberg Hjørngaard bor udenfor Horne med sin mor, far, lillesøster og den ene af tre storebrødre, som stadig bor hjemme.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

112

Lastbil ramt af bom i overkørsel i Ribe

Annonce