Annonce
Erhverv

Familiekoncern har været på nyt opkøb

Johan Nielsen, økonomidirektør i Meldgaard Gruppen og direktør for Bulk-Transport A/S, får nu mere at se til efter opkøbet af en del af Vojens-firma. Arkivfoto: Jan Sternkopf
Bulk-Transport A/S, som ejes halvt af Meldgaard Gruppen, har igen udvidet. Denne gang har man købt en del af Jepsen & Fredsholm ApS i Vojens. Det giver mulighed for at tilbyde kunderne dækning over det meste af landet.

Aabenraa: Det er kun to år siden, Meldgaard Gruppen sammen med Jesper Hansen og Allan Jessen fra Vognsmandsfirmaet Allan & Jesper A/S i Toftlund stiftede selskabet Bulk-Transport A/S. Det har hurtigt grebet om sig. Meldgaard-koncernens økonomidirektør, Johan Nielsen, der står i spidsen for det unge selskab, har nu 33 medarbejdere og derover aftaler med en række faste vognmænd.

- Vi disponerer dagligt mellem 60 og 100 biler, så det er efterhånden blevet en stor butik i butikken, som han forklarer.

Og den er netop blevet endnu større. Bulk-Transport A/S har nemlig overtaget en del af aktiviteterne i Vojens-firmaet Jepsen & Fredsholm ApS, og ud over syv biler følger to disponenter med.

Det er biler, der kan transportere pallegods, og det giver mening, selv om Bulk-Transport - som navnet antyder - har bulk som sit speciale. Altså gods i løs vægt som eksempelvis korn.

Annonce

Et pænt resultat

  • Det var i november 2017, Bulk-Transport A/S blev registreret som nyt selskab, så det er foreløbig kun blevet til ét, helt regnskabsår, nemlig 2018.
  • Her kom selskabet ud med et overskud på 3,649 millioner kroner.

Basis for udvidelse

- Meldgaard overtog jo for et år siden 22 lastbiler, da man købte størstedelen af J.P. Johannsens vognmandsforretning i Kliplev. Her var der nogle pallegodsbiler med, som det var naturligt, vi fik i Bulk-Transport, fordi der var et sammenfald i de kunder, Flemming (Johannsen, red.) og vi havde, forklarer Johan Nielsen, der efter et år på det marked var klar til at udvide den del af forretningen.

Derfor kom det belejligt, at Michael Jepsen, ejer af Jepsen & Fredsholm A/S, ønskede at drosle ned.

- Der er mange af vores bulk-kunder som eksempelvis Ewers og DLG, der også har brug for at få løst nogle opgaver med palletransport. Nu kan vi bedre tilbyde det, og vi får en meget bedre dækning af hele landet, siger Johan Nielsen, der allerede har en i sin stab, der kender de nytilkomne medarbejdere og biler særdeles godt. Tidligere medejer af Jepsen & Fredsholm ApS Hans Otto Fredsholm har siden marts været disponent på Askelunden i Aabenraa.

Logoet på Bulk-Transports biler lader ingen i tvivl om, at selskabet er en del af Meldgaard Gruppen. PR-foto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Mette F: Østdanmark skal betale mere for et land i balance

Læserbrev

Mens regeringen tøver, holder danskerne i kø

Læserbrev: Omtrent fire måneder er der gået, siden den socialdemokratiske transportminister, Benny Engelbrecht, proklamerede i JydskeVestkysten, at han for længst er trukket i arbejdstøjet, og at der fra regeringens side bliver arbejdet hårdt på en ny infrastrukturplan. Noget vi i Venstre selvsagt var glade for at høre. Nu er der som sagt gået over fire måneder, og på kalenderen står der 2020. Mere end et halvt år er gået, siden Socialdemokratiet flyttede ind i regeringskontorerne, og danskerne er endnu ikke stillet en infrastrukturplan i udsigt. Mens trafikken på de danske veje snegler sig afsted, og borgere og virksomheder bruger mere tid på kø og trængsel, kan transportministeren end ikke sætte et årstal på en ny infrastrukturplan. Alle os sydjyder må således gå rundt i uvished – vi ved ikke, om vi er købt eller solgt. Og uvisheden skaber selvfølgelig bekymring. For hvad skal der ske med Ny Midtjyske Motorvej? E45/E20 ved Kolding? Rute 11 fra Korskro til Varde? Eller for den sags skyld opgraderingen af Rute 11 til Tønder? Ingen ved det. Sidste år kom vi i Venstre i mål med en aftale om at investere mere end 110 milliarder kronet i vores infrastruktur frem mod 2030. Investeringer, som ville sikre vækst og bosætning over alt i Danmark. Derfor er det mildest talt bekymrende, at vi i Sydjylland ikke kan vide os sikre på, om de investeringer, som vi i Venstre var med til at aftale, overhovedet bliver til noget. I Venstre vil vi arbejde for, at vi hurtigst muligt bliver indkaldt til forhandlinger om en infrastrukturaftale. Vi kan ikke vente længere. For når borgere og virksomheder holder i kø koster det samfundet 20 milliarder kroner om året. Derfor er en god og sammenhængende infrastruktur helt grundlæggende for fortsat vækst og udvikling. Noget som er altafgørende, hvis vi skal investere i velfærd og grønne løsninger. Så alt imens regeringen har skudt endnu et løfte til hjørne, må vækst og udvikling sættes på pause.

Esbjerg

Narkoman filmede sadistisk vold og voldtægt: Da han blev afsløret, forsøgte han at hænge sig, men endte som dybt hjerneskadet

Annonce