Annonce
Esbjerg

Østerskongen rykker ind bag disken: Kendt investor køber havnekiosk

Det er Jesper 'Østerskongen' Voss (th.), der har lejet sig ind Havnekiosken i stueetagen. Arkivfoto: Pressefoto
Fra den 1. december vil der være lokale kendisser at finde bag Havnekioskens diske. Det er nemlig selveste Østerskongen og -prinsen, der skal stå for den fremtidige drift. de lejer sig ind hos Peter Petersen, der er den nye ejer af bygningen på Langelinie.

Fanø: Det er den kendte investor Peter Petersen fra Bugten Holding og PL Hotels, der har købt bygningen på Langelinie, der blandt andet rummer Havnekiosken. Han bliver dog ikke at finde i butikken. Det er i stedet blåt blod, der overtager driften af kiosken. Det er nemlig Østerskongen, Jesper Voss, der den 1. december flytter ind bag disken. Med sig har han østersprinsen, som er sønnen Sebastian Voss.

- Jeg har jo Fanø Event og Oyster King, og det er rigtig sjovt at lave de ting. Det er bare ikke en guldgrube, siger Jesper Voss.

Annonce

Den nye ejer og lejer

Peter Petersen ejer Bugten Holding A/S. Sammen med E. Bank Lauridsen Holding A/S har han stiftet PL Hotels Esbjerg A/S. Det selskab ejer i forvejen Hotel Britannia, Hjerting Badehotel, Hotel Arnbjerg og Fanø Krogaard.

Lejligheden ovenpå kiosken bliver lejet ud til private.

Jesper 'Østerskongen' Voss ejer både Fanø Event og Oyster King.

Fanø-væggen og østersture

Det krævede ikke Jesper Voss de store overtalelsesevner, da han kontaktede Peter Petersen med henblik på at leje sig ind i kiosken. Peter Petersen var solgt fra start, og hans eneste betingelse var, at der ikke blev ændret mere end nødvendigt på konceptet. Det var Østerskongen enig i, og derfor kommer kiosken også i høj grad til at bestå i sin nuværende form.

Lidt nye ting får kiosken dog lov til at opleve. Som et nyt koncept indfører Jesper Voss nemlig en Fanø-væg, der kommer til at præsentere de lokale produkter så som honning, øl, rom og gin. Oveni det bliver der sat en eventskærm op, hvor turister og lokale kan købe Jesper Voss' egne ture. Det er han overbevist om, kan gavne både Havnekiosken og hans andre forretninger Fanø Event og Oyster King.

- Hvis man lige kommer ind for at købe en tur, mon ikke man så også køber en hotdog eller is og omvendt, siger han.

Samtidig tilbyder han, at personer og virksomheder, der tilbyder ture, som ikke er i direkte konkurrence med hans, kan få lov til at sælge deres ture gennem hans nye bookingsystem.

Fanø Event og Oyster King

Østerskongen håber på, at den nye kombination af Fanø Event, Oyster King og Havnekiosken bliver en succes. Drømmen er, at der kommer så mange gæster til, at han kan ansætte en, der mere eller mindre skal have ansvaret for salget af ture. For turene kommer han ikke til at spare på. Tværtimod påpeger han, at de nye udfordringer ikke kommer til at gå ud over Fanø Event og Oyster Kings kunder.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce