Annonce
Esbjerg

NorSea overtager samarbejdspartner

NorSea overtager samarbejdspartneren Westco Transport, hedder det i en pressemeddelelse. PR-foto
NorSea køber samarbejdspartner for at udbygge speditionsruten til Skotland og styrke synergien på tværs af Nordsøen.

Esbjerg: NorSea udbygger sin speditionsforretning med et opkøb af den midtjyske speditør Westco Transport.

Det oplyser NorSea i en pressemeddelelse.

Westco Transport er veletableret som specialist på Skotland-Danmark-ruten, og NorSea og Westco Transport har samarbejdet gennem mere end 25 år. Det vil derfor både være business as usual, når Westco Transport nu integreres i NorSea, og samtidig åbne op for helt nye muligheder.

- Vi føjer en virksomhed til porteføljen, som har en god forretning og en fast kundegruppe – det skal Westco Transport endelig blive ved med , siger Anders Aalund Olsen, Head of Logistics & Offshore Services i pressemeddelelsen.

- Med opkøbet sikrer vi vores vigtige rute til Skotland, og vi får desuden mulighed for at udvide og udvikle forretningen. Det passer rigtig godt ind i vores strategi om at skabe en større sammenhæng, effektivitet og synergi på tværs af Nordsøen og øge samarbejdet mellem vores baser, fortsætter han.

Westco Transports direktør Martin Jul, som er anden generation i virksomheden, betegner NorSea som det optimale match:

- Vi bliver en del af en virksomhed, som vi kender indgående og deler værdier med, og som vil være med til at udvikle Westco Transport. Vi får tilført administrative resurser, som frigør kræfter til at udbygge forretningen, og samtidig kan vi med NorSeas one-stop-shop tilbyde kunderne en langt større vifte af services, siger Martin Jul.

Han vil fortsat være den primære kontaktperson og indgang for kunderne.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Vejen

Biltyven måtte lade bil være bil

Leder For abonnenter

Vi gør det fortsat ikke godt nok

Møgsagerne i det offentlige Danmark har stået i kø med milliardsvindel med udbytteskat, misbrug af Socialstyrelsens midler og tilsyneladende meget grove forhold hos Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse. Lokalt har vi såmænd også haft et tilfælde, hvor fire personer er blevet sigtet for bedrageri mod Sygehus Lillebælt. Alt dette til trods: Vi er fortsat verdens mindst korrupte land sammen med New Zealand. Det viser anti-korruptionsbevægelsen Transparency Internationals årlige undersøgelse af forholdene i 180 lande. Egentlig er det ikke så overraskende. Inderst inde ved de fleste danskere jo godt, at bestikkelse hører til sjældenhederne. Få borgere kunne finde på at tilbyde myndighedspersoner erkendtligheder i forventning om modydelser. Og endnu færre offentligt ansatte kunne formentlig drømme om at tage mod penge eller tvivlsomme vennetjenester. Vi har grund til at glæde os over dette forhold. Korruption er en kræftsvulst på samfundet. Den gør alt dyrere og langsommere, fordi udgifterne til korruption skal lægges oven i prisen på alle projekter, hvor man tilmed langtfra kan være sikker på, at de bedste og billigste får overdraget en given opgave. Derfor er det heller ikke noget tilfælde, at de mest korrupte lande som regel også er de fattigste med for eksempel Sydsudan, Somalia og Syrien som nationer, der både er bundkorrupte og aldeles rædselsfulde at bo i. Korruption er imidlertid langtfra kun et økonomisk problem. Endnu værre er det, at bestikkelse tærer på ethvert samfunds vigtigste kapital, nemlig tilliden mellem borgerne indbyrdes og i forhold til myndighederne. Danmark er fortsat et samfund bygget på gensidig tillid. Men ligesom vi trods førstepladsen mister point på opgørelsen over korruptionens omfang, er der også en blevet plads til en lille tvivl i mange danskeres forhold til myndighederne. Den situation er netop opstået på grund af den senere tids mange skandaler. Så jo, vi gør det godt. Men vi gør det fortsat ikke helt godt nok.

112

30-årig indbrudstyv hærgede Kolding i måneder, inden han meldte sig selv: - Jeg gjorde det af grådighed

Annonce