x
Annonce
Team Esbjerg

Team Esbjerg kridter skoene sammen med ny medejer

Peter Jørgensen bliver nu en af i alt tre klubejere i Team Esbjerg Elitehåndbold A/S. Foto: Orla Lund
Peter Jørgensen, der står bag skomærket Sketchers på det nordiske marked, er indtrådt som ny medarbejder af Team Esbjerg Elitehåndbold A/S.

TEAM ESBJERG: Der skal penge til, hvis man skal drive et af landets allerbedste håndboldhold og har ambitioner om stå endnu stærkere i fremtiden.

Det er de godt klar over i Team Esbjerg, der i weekenden sikrede sig en udesejr i Champions League mod polske Perla Lublin på 28-22, hvor den altoverskyggende ambition er at genvinde det danske mesterskab.

- Vi skal hvile på så solidt et fundamanet som overhovedet muligt på vores videre færd, understreger bestyrelsesformand Bjarne Pedersen.

Han glæder sig derfor meget over, at Peter Jørgensen, der i snart 15 år med stor succes har distribueret det kendte skobrand, Skechers, på det nordiske marked, er indtrådt som nye medejer af Team Esbjerg Elitehåndbold A/S.

Hans virksomhed, Sports Connection A/S, udvidede i foråret samarbejdet med Team Esbjerg ved at indgå en hovedpartneraftale. Nu tager Peter Jørgensen det ultimative skridt og bliver sidestillet ejer af selskabet bag håndboldklubben på linje med Pedersen Gruppen og Blue Water Shipping.

- Det er med stor glæde, at vi nu indgår i ejerskabet. Vores samarbejde har udviklet sig særdeles positivt i de seneste fem år, så forhåbentlig kan vi komme med ny energi og bidrage til, at Team Esbjerg vinder endnu flere titler i de næste år, siger Peter Jørgensen.

- I min virksomhed går vi hver dag på arbejde med en ambition om at gøre det endnu bedre. Det gør Team Esbjerg også. Vi tør sætte sig ambitiøse mål, og vi deler også værdier, når det gælder den positive ånd og åbenhed.

Han ønsker med sit kapitalindskud at honorere stemningen og den massive lokale opbakning, Team Esbjerg møder i Blue Water Dokken ved hver hjemmekamp.

- Vi har Danmarks bedste hjemmepublikum. Det er altid dejligt at være en del. Det sportslige er der også virkelig tjek på, og jeg er meget begejstret for, at der lige er lavet en ny aftale med cheftræner Jesper Jensen.

Annonce

Den lokale opbakning

Team Esbjergs bestyrelsesformand, Bjarne Pedersen, betoner, hvor vigtig den lokale opbakning til Team Esbjerg er, både hvad angår publikum og forretningsmæssigt.

- Vi er meget glade for at få ejeren af en stor, lokalt forankret virksomhed med som aktionær. Det er en markering af, at vi står på et solidt fundament i Esbjerg-området, og at vi er sammen om at bringe Team Esbjerg og kvindehåndbolden i Sydvestjylland videre mod nye mål. Kombineret med tilgangen af mange nye sponsorer i 2019 står vi nu stærkere i forhold til at indfri de sportslige ambitioner i dansk og europæisk klubhåndbold, siger Bjarne Pedersen.

Bestyrelsesformanden ønsker en bred ejerkreds i Team Esbjerg, og han vil ikke afvise, at flere aktionærer kan komme til.

- Når vi løfter i flok, når vi længst. Og jeg ser gerne, at vi måske bliver en ejer eller to mere. Desuden er vi fantastisk glade for, at vi i alt har omkring 270 sponsorer. Det er altafgørende. Vores mål er at nå op på 300 sponsorer.

Den ændrede sammensætning af ejerkredsen er en realitet efter en ekstraordinær generalforsamling, hvor direktør Bjarne Lund med sit selskab, Graakjær Lund Holding A/S, har ønsket at udtræde af selskabet.

Team Esbjerg har et årligt budget på lige knapt 20 millioner kroner.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Sydjylland

Selvstændige Annette og Claus gik fra alt til ingenting: - Det her skal vi nok overleve

Kommentar

Byens butikker skal bruges - også efter coronakrisen

Fredag eftermiddag blev jeg ringet op. Min frisør havde taget fat i sin kalender og var begyndt at kontakte alle de kunder, hun har eller rettere havde en aftale med i sin salon. Min yngste og jeg stod for tur lige før påske, men den tid kan i sagens natur ikke gennemføres, så min udmærkede frisør ville lige høre, om hun måtte ringe mig op på den anden side. På den anden side af coronakrisen. Lad frisøren være bare et eksempel af mange på, hvordan de selvstændigt erhvervsdrivende kæmper for deres forretninger i disse uger. Frisøren får assistance fra Folketingets hjælpepakker, så hun regner med at klare sig, men hjælpepakker gør det ikke alene. For ville kunderne også være hos hende efter coronaen uden et opkald? HERMED TIL BUTIKKERNE i Aabenraas gågade: Mange af dem ligger lukkede hen, enkelte har genåbnet, og flere gør sig samme overvejelse. I denne uge blev vi på redaktionen kontaktet af Gitte Jensen og Solvejg Jensen fra henholdsvis Tinzon House og Ole Chokolade. De ville gerne fortælle, at de var begyndt at samarbejde nærmest under mottoet - køb lidt hos den ene og få noget med fra den anden også. Dette budskab havde de fortalt på Facebook, men som de konstaterede, er de sociale medier ikke alt, og de ville da gerne have lidt hjælp af os gennem både vores trykte og digitale platforme hos Jysk Fynske Medier. Her i kommunen og landsdelen JydskeVestkysten og Aabenraa Ugeavis. DEN SLAGS GØRES under sædvanlige omstændigheder i annoncer, men her har jeg så valgt undtagelsen - ikke for at hjælpe de to forretninger alene. Eller specifikt, men for at lade Gitte og Solvejg og deres butikker være eksemplet på, at krisetider tvinger virksomheder, forretninger og alle andre selvstændige til at lede efter nye veje til indtægterne. Som Gitte Jensen fra Tinzon House formulerer det: - Jeg tænkte, at vi ville være et godt match. For Solvejg og Ole Chokolade er det højsæson i påsken, og hvis nu vi kunne gøre noget i fællesskab, løfte noget sammen, kunne vi måske holde hjulene i gang. For de to butikker og alle andre kan vi håbe, at det lykkes. At de også vil være her på den anden side. For der kommer en dag, hvor normaliteten vender tilbage. Formentlig i små bidder, men også til den tid skal vi huske, at forretningslivet i gaderne kun er der, hvis det bruges. Af os. I DENNE TID har vi opdaget, hvad det vil sige, og hvordan det føles, når gaderne forekommer at være søndagsforladte hele ugen. I flere uger. Der mangler noget. Byens butikker har også brug for dit lokale engagement efter coronaen. Eller som Solvejg Jensen formulerer sit ønske: - Fra kunder hører jeg, at de føler sig skræmte over, at der er så lukket. Sådan kunne det måske blive engang. Vores håb er, at de vil købe lokalt. Og min egen frisør - hun kan bare ringe. PAS PÅ HINANDEN

Danmark

Liveblog: Kina advarer om mulig ny bølge af coronavirus

Erhverv

Direktør i vækstfirma er bekymret for at krisen trækker ud: Frygter en halvering af omsætningen

Annonce