Gå til indhold
Annonce
forside

Begrebet borgerjournalist

Jeg undres indimellem over indlæg skrevet af os såkaldte borgerjournalister. Hvad var egentlig den oprindelige mening med adgangen for en sådan funktion? Er meningen at enhver skal kunne komme til orde og fortælle, hvad man har på hjertet? Eller er det en god mulighed for at fortælle, hvad der rør sig ude i de små landsbyer? Er det op til egen saglige selvvurdering om det man skriver er relevant eller ej? Bevares man kan lade være med at læse indlæggene, hvis det ikke har interesse. Jeg har læst, at man skal holde den gode tone og ikke komme med anstødelige indlæg, men det er vist mest, når man går ind i debatten. Er borgerjournalistikken ved at blive en vej ind til at komme med populistiske propaganda indlæg, hvor det objektive går tabt? Jeg kunne ønske mig, at redaktionen ville kræve et vist niveau i indlæggene. Et vist sagligt niveau, og ikke blot en mulighed for usaglig selvrosende reklame. Med fare for at mit eget indlæg hermed ryger, håber jeg at vi kan højne nivauet og opfordrer alle borgerjournalister til at give jeres besyv med!

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce