Gå til indhold
Annonce
forside

Det var "ganske vist".

H.C.Andersen`s historie om de få fjer, der blev til fem høns, kan slet ikke betegne flg. beretning om vort kære Dannebrog`s skæbne ved Haderslev postkontor, påskedag 2008. For denne sørgelige beretning er nemlig sandt, set med en ægte sønderjydes egne øjne. Han kom netop forbi nævnte posthus på påskedag, og vidste at dagen er officiel flagdag, så Dannebrog vejer som splitflag med posthorn og kongekrone broderet i guldtråd foran postkontoret. Højtideligt, flot og natinalt korekt, plejer det at se ud, og vores sønderjyde kastede derfor et blik op på flagstangen, for at fryde sig over synet, og glæde sig i sindet. Men ak og ve, han kunne ikke tro sine egne øjne, for hvad så han. Vort stolte flag var hejst med "hovedet nedad", således at såvel posthorn som kongekrone var omvendt. Sørgeligt så det ud, og vores sønderjyde var skamfuld, dagen var ødelagt. Han ringer til postvæsenet, og efter mange forsøg, lykkedes at komme i forbindelse med, ikke Haderslev postkontor, hvis tlf.nr. han havde kaldt. Nej et tlf. opkald må gå via. kundeservice i København, og her skal man udbede sig en forklaring om, hvorfor man beder om omstilling til Haderslev. En forklaring som bliver mødt med en nogelang stillingtagen om, at det er der ikke mange der går op i nu til dags, dette med flaget. Så havde vores sønderjyde hørt nok, og ser eneste mulighed for en forklaring og oprejsning af Dannebrogs ære, at kontakte en borgerjournalist.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce