Gå til indhold
Annonce
forside

DR licensen skal også stige.

Imorgen er der forhandling i Folketinget mellem medie-ordførerne fra de forskellige partier angående indførsel af bruger betaling på TV 2. Samtidig drøftes der også en forhøjelse af DR licensen. Idet Folketinget vedtog inden de tog på Juleferie, at DR må starte 2 nye kanaler her iår. En Børne-kanal samt en Historie kanal. Desuden starter DR i 2010 på en trejde kanal, nemlig DR HD kanalen. Så derfor er det nødvendig med en stigningen af licensen, som har været holdt i bero i mange år. Iagtagere mener med brugerbetaling på TV 2 samt licensforhøjelse for DR vil det fremover koste omkring 3000 kr. om året for at se DR kanalerne samt TV 2. Idag er er høring om fællesantenneanlæg hvor lovgivningen ønskes flyttet fra Regeringen til Kulturministeriet.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce