Gå til indhold
Annonce
forside

Elever der vil mere

I esbjerg er der fra skoleårets begyndelse kommet en ny linie, den såkaldte ”Da Vinci”-linie. En linie der er målrettet mod de elever, der ønsker at få mere ud af skolen. Som skolesystemet er bygget op nu, er der blevet fokuseret på elevernes alder, frem for deres kompetencer. Dette har resulteret i spild af ressourcer indenfor den danske folkeskole. Vi er i en situation hvor eleverne måske aldersmæssigt ligger ens, mens deres kompetencer strækker sig over flere klassetrin. Dette har skabt en situation hvor der ofte er blevet taget mere hensyn til de svage elever, end de stærke, hvilket ikke harmonerer med politikernes krav til folkeskolen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce