Gå til indhold
Annonce
forside

grundlovstale

Hvor vil det være rart hvis politikerne vil tale om holdninger og værdier i valgkampen- hvor vil vi hen- skal vore børn vokse op i et samfund hvor man i daginstitutionerne skal "lære" en masse bogligt eller skal de have lov til at lege, skolerne skal børne pæces igennem uden fordybelse-bare det går hurtigt, skal vore unge mennesker haste gennem ungdomsuddannelserne uden fordybelse, skal vore unge haste gennem en uddannelse uden fordybelse? til hvad nytte - gode skatteborgere.Eller skal vore børn og unge mennesker have lov til at lære -studere- med fordybelse- blive hele mennesker, der er i stand til at træffe valg i livet også selvom det tager lidt længere tid. Det undrer mig at politikerne mener det skal gå hurtigere og hurtigere for vore unge.De må selv have været børn og unge i en tid hvor der var tid til at være barn-ung, så hvorfor dette hastværk? Skal nutidens unge ikke have nogle af de samme goder som vi andre havde?

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce