Gå til indhold
Annonce
forside

Guld til Esbjerg Inline Club

I weekenden afholdt Næstved det 6. internationale indendørs stævne i hurtigløb på inliner. Med næsten 200 deltagere er det Inlinerdanmarks største internationale begivenhed. Esbjerg Inline Club stillede med det eneste jyske bidrag, Matias Andreasen 1. års junior (16-17år). Han var i fint selskab, med amatørhold fra stærke nationer som Holland, samt professionelle skatere fra den tyske liga. Matias Andreasen, som kun er 15 år, blev placeret i B- klassen sammen med senior skatere på grund af stævnets størrelse. Stævnet var et kriterium, hvor løberne løb 4 forskellige discipliner: 500m sprint, 1000m linje 1500m pointløb og 2000 m udskillelses løb, samt som særskilt disciplin: Stafet. Matias der er Esbjergs eneste indendørs konkurrence løber, havde det hårdt blandt de mange ældre løbere. Allerede i første disciplin 500m sprint (hans favorit disciplin), blev han i sidste sving presset ind over en kegle og blev efterfølgende diskvalificeret. Alligevel formåede han i de efter følgende tre discipliner, at opnå tilstrækkelig point til en samlet 4 plads, kun overgået af en anden junior. Efterfølgende valgte de to gode juniorer, at løbe sammen i stafet, her løb Kasper Hansen (Næstved) og Matias Andreasen (Esbjerg) fra deres mere erfarne konkurrenter, via ungdommeligt overmod og smarte skift, og vandt stafetten i B-klassen. Og dermed Guld til EIC første gang klubben deltog i et internationalt indendørs hurtigløb for inlinere stævne. Hurtig løb på inlinere foregår indendørs, på en håndboldbane, farten er over 30 km/t løbsformen minder om speedway, med tæt kamp i svingene og mange overhalinger. Interesserede kan se mere på <a href="http://www.esbjerginlineclub.dk" target="_blank">www.esbjerginlineclub.dk</a>.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce