Gå til indhold
Annonce
forside

Hvad med personalet?

”Jeg gider bare ikke mere!”. Disse ord faldt igen og igen efter en netop overstået sammenkomst på Sønderborg Sygehus for nogle medarbejdere, som jeg senere traf ude i byen. En sygeplejerske havde nu taget konsekvensen – havde solgt sit hus og skulle flytte helt fra landsdelen. Og det er ikke så få f. eks. speciallæger, som gennem de seneste år simpelthen er flyttet i ren frustration, – og jobs andre steder er der jo nok af i den branche. Sådan er stemningen på Sønderborg Sygehus – efter års usikkerhed for personalet. Sygehusledelsen har de sidste fem år tilsyneladende kun haft én ting i hovedet, nemlig at få så meget som muligt flyttet til Aabenraa. Den linie har sygehusembedsværket i regionen lagt sig efter ved at lave nogle stærkt diskutable beregninger over patientgrundlaget for henholdsvis Sønderborg og Aabenraa. Beregningerne peger selvfølgelig på Aabenraa, bl.a. fordi embedsværket meget bekvemt har lagt Haderslev til Aabenraas patientgrundlag. Og disse tal godtages tilsyneladende fuldstændig ukritisk af politikerne i regionsrådet, pressen, Sundhedsstyrelse, Juhl-udvalg o.a.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce