Gå til indhold
Annonce
forside

k-ommentar 28/5.

Kontant hjælps modtagere der ikke møder op til aktivitets tilbud, skal trækkes i kontant hjælpen. Den månedlige udbetaling vil falde fra 10.000,- kr. til 6.000,- kr.. Det er regeringen og Dansk folkepartis seneste udspil, og det er rimeligt. Det kan synes hårdt og brutalt, og det har socialrådgiver foreningens formand da også påpeget, men da det er langt flest indvandrere der udebliver fra aktivering, og da vi ikke kan blive ved med at pakke dem ind i vat, der ikke kan struktuere deres egen tilværelse, men bare lader stå til i håb om at andre vil komme og tage hånd om deres ofte selvskabte problemer, så må forslaget være rimeligt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce