Gå til indhold
Annonce
forside

k-ommentar 4/6 2001.

Allerede fredag kl.11.00 var gågaden i Haderslev et menneske mylder, og vejret var helt perfekt med høj himmel og strålende sol. En tur i Damparken i "Hadersleff" var en bekræftelsen af at der var gang i festen, i alle de mange "padde hatte" salgs telte der var skudt op i parken. Dagen igennem afvikledes så alle de program satte arangementer, og det historiske optog var også i år et tilløbsstykke. Selve udråbelsen af årets æreshertug Karl Erik Olesen, var desværre hæmmet af at højtalerens lyd ikke kunne "overmande" de publikummer der ikke har så megen "pli", at de kan holde mund medens herollen-borgmesteren og ærreshertugen taler. I det store telt på Gravene fik pensionisterne også besøg af æreshertug og borgmester, og pladsen foran Bispen fik sit nye navn "Wittenberg Pladsen". Det folkelige pølsebord i det store telt på Gravene fik ikke så stor tilslutning som forventet, men dette arrangement skal nok have tid til at blive en tradition, ligesom det historiske optog, "Hadersleff" i Damparken og alt det andet, det er derfor meget vigtig, at det der sker på Gravene skal have ro og tid til at blive en tradition. Vi håber på en god "anden fest dag".

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce