Gå til indhold
Annonce
forside

k-ommentar 7/12.

En ny folkeskole reform igen-igen. Det har vi hørt før. Enhver ny undervisningsminister skal sætte sit navn under en ny folkeskole reform. Er det ikke sådan det er? Tina Nedergaard toner frem på TV skærmen og bebuder, at alle små skolebørn skal kunne læse inden de går ud af 2 klasse. Det er vel ikke urealistisk. At de skal gå i skole 6 timer hver dag, er vel heller ikke urealistisk, blot må de 6 timer ikke være ensidig boglige fag, men supleres af sport og musiske fag. Og klasse størrelserne skal det være op til de enkelte kommuner at fastsætte. En farlig ordning, der kan misbruges og sætte alle gode hensigter om bedre læring og viden ud af kraft.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce