Gå til indhold
Annonce
forside

Klynkernes holdeplads

Jeg er godt og grundig træt af alle de klynkehoveder i vores kongerige. Ordet velfærd er begyndt at hænge mig langt ud af halsen og en gang i mellem undrer det mig, at vi, som er i tresserne i dag og vores børn har overlevet. Vi har lært at klare os så vidt muligt selv. Vi stod ikke op og råbte velfærd og staten skal hjælpe og det er måske derfor vi klarede os. Vi havde ingen første sygdag, vi havde kun 4 måneders barselsorlov, børnepenge blev på et tidpunkt frataget os, eller har været et fradrag i skatten. Vi har arbejdet i gennemsnitlig 40-45 år, det er ingen af de unge i dag der opnår. Vi havde kun 3 ugers ferie i lang tid og arbejdede delvis også om lørdagen og havde en uge på 48 senere på 45 timer.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce