Gå til indhold
Annonce
forside

Søndagens alsidige glæder.

Kl. var 11.00 da Gl.Haderslev Kirke, Sct.Severin, ringede sidste gang. Der var en såkaldt rytmegudstjeneste søndag d. 8/3. Kirken var fyldt, og den store menigheds gennemsnits alder var vel ca, 40 år. Tidspunktet kl.11.00 og formen rytmegudstjeneste, er nok væsentlig for de mange unge i menigheden. Kirkemusikken er en afvejet blanding af rytme band, sangkor og traditionelle salmer. Velkomst ved sognepræst Bennedikte Pedersen, og hele menigheden rejser sig og hilser på de nærmest stående. Præsten introducerer gudstjenestens tekster, og får, med et glimt i øjet, indflettet at dagen også er kvindernes internationale kampdag. Salmen "Som tørstige hjort", efterfølges af bøn og korsang til eftertanke "Amezing Grace". Derpå dåb af 3 børn. Efter dåben får forældre en fin og vægtig "formaning" af præsten. Der var lægmandslæsning fra det gamle testamente, og evangeliet om den kananæiske kvinde lyder på "nu-dansk" fra præsten, hvis prædiken omhandler den manglende sammenhængnings grad, og dog vil vi se, at Gud giver os sammenhæng i livet. Der var igen stående salmesang, kontinuerlig altergang, en følsom og fin kirkebøn, velsignelse og afslutningsrytmer. En anderledes og livgivende oplevelse.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce