Gå til indhold
Annonce
forside

Vestbanen endnu engang

Jeg var til debatmøde på Outrup Hotel, og dette var et rigtigt godt møde, samt et rigtigt godt initiativ af konservative i Varde kredsen, men der er dog én ting, jeg ikke kan få til at hænge sammen. Der blev sagt på mødet at hvis Vestbanen blev erstattet med busser, ville disse ikke blive skolebusser, men dette får mig til at tænke på et læserbrev, Thyge Nielsen skrev for noget tid siden. Thyge Nielsen skrev at regionen vil sørge for busser til de uddannelsessøgende, hvilket er det vi kalder skolebusser, han skrev også at Varde Kommune, selv skulle sørge for bus udover dette. Han skrev dette kunne være bus eller telebus, men har vi alle ikke hørt om den famøse telebus til 6 kr. pr. km.! Jeg ved ikke hvor kommunen vil få penge til busser, og som Karsten Uno Petersen sagde, at hvis regionen først sørger for buskørsel, som ikke er skolebusser, så vil andre kommuner også begynde at beklage sig, da de også vil forlange samme buskørsel, og derfor bliver de nødt til at reducerer buskørselen i Varde kommune, også ender vi op med skolebusser og afvikling i de små byer, som ellers er i udvikling.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce